Twee zitjes zijn beter dan één?



Het ziet er naar uit dat ik in augustus/september terug mag komen om een examen of twee opnieuw te doen. Ain’t that a bitch? Vorig jaar heb ik de dans ontsnapt maar de jaar daarvoor heb ik moeten walsen. Maar om eerlijk te zijn, het tweede zit van ‘t eerste jaar was een hoogtepuntje. De sfeer op school was super. Aan de ene kant had je mensen die zeker warenn dat ze dat jaar daarop erbij zijn (al dan niet met vak in het eerste) en anderen die de hoop hebben opgegeven en het gevoel hadden van ‘aahm fuck it!’.

Daarin heb ik ook de meeste memorabele examen moment ooit beleefd. Ik moest een vak overdoen waar ik al eerder een voldoende voor heb behaald. De wonderen van de clusters, vrienden. Iedereen had een vragenlijst via mail ontvangen met vragen die de jaren ervoor altijd zijn voorgekomen. Ook in de vorige examen. Het kon niet misgaan. Totdat de examen werd rondgedeeld.,…… TOTAAL ANDERE VRAGEN! Die gezichten vergeet ik nooit meer. Een jongedame viel uit haar rol en fluisterde hard op de volgende woorden: “oh neeeee!!.. de vragen” Dat was de ijsbreker. Na (en stiekem ook tijdens) de examen werd er om gelachen, niet alleen om de jongedame, maar ook om de situatie ansich. De sfeer was toen ontspannen, alsof je na een flauwe voetbal wedstrijd aan de bitterballen zat. Met mosterd.

0 reacties: