Hoeze lente?


What kind of circus is this ?
What kind of fools are we ?
When is the final curtain ?
What can I do to set me free ?

Lenny Kravitz - ‘Circus’, afkomstig van het album Circus (1995)

Op mijn 16e hield deze vragen mijn letterlijk en figuurlijk wakker. 'Circus' is mijn held Lenny op z’n duisterst en vooral boos. De titelsong van de plaat heb ik kapot gespeeld, tot het moment dat mijn cassette band het niet meer aankon. Waarom? Het was de perfecte soundtrack voor mijn gevecht met wereld. Ik was ook vrij chagrijnig toen, alles en iedereen om me was ook chagrijnig (althans, zo had ik het beleefd) Circus was een houvast, een teken dat ik misschien niet enige ben die door façade van anderen ziet. En tegelijkertijd een wake-up call, want, ja ik geef toe, ik behoor ook tot de façade.
Welcome to the real world
You better be strong
Never know which way to go
It might end up wrong
So you better be strong

Inmiddels ben ik 28 en antwoorden heb ik (nog) niet. Het leven is zodanig vermoeiend geworden dat ik geen tijd heb om stil te staan bij die vragen. Voorlopig neem ik graag een 'L' voor mijn rekening. Ik lig zeker niet wakker van. Gelukkig ben ik allergisch aan masquerades en ben niet van het olieverf type. En ben geen voorstander van gekke kleren. Wat je ziet/leest is wat je krijgt. Wat je hoort krijg je als bonus bij.
So you better be strong
You got to be strong
You better be strong.

2 reacties:

Lodi zei

Welk figuur speel jij in het circus?

Anoniem zei

Geen enkele, alhoewel, een bezoeker. Leeuwentemmer lijkt me wel iets.