Ik was..

...moe van de vermoeidheid. Maar dat is inmiddels opgelost. Wat blijkt? Het had niks te maken met lange uren game op onchristelijke uren noch werken op non-kantooruren. Virale virus aan de longen zie de jonge arts. "Lang zult u leven, Peney" Maar, het heeft mij wel aan het denken gezet over mijn eigen menselijkheid en alle zaken die dat (vroegtijdig?) op een einde kunnen brengen.



Feit: dokters maken meer mensen dood dan ze zelf toegeven. Ik kan tientallen voorbeelden geven van dierbaren van wie de klachten erger zijn geworden door foutieve interventie. Maar ik geef u de mijne. De dokter voor het eerst ben geweest met bovenstaande problemen, met wie ik de symptomen heb besproken (pijn in de borstkas, vermoeidheid met pieken en dalen en arm dat niet helemaal wil meewerken) zei heel nonchalant dat te maken heeft (ik citeer) "met 1 of andere virus dat misschien in de lucht hangt dat hij niet weet wat het is". Dit na 2 minuten analyse. Op mijn aandringen heeft hij me toch nader geanalyseerd om uiteindelijk zijn wijsheid te bevestigen. Ga ik hiervoor naar de dokter? Nee. Ben ik vrijpostig om zijn behandeling in twijfel te trekken. Hell nah!

De tweede keer dat ik naar de dokter ben gegaan was ik verplicht om een ander te pakken, want das wunder dokter was op verlof. Zelfde klacht, maar de analyse was geweldig. Waarom? Niet omdat ze er een sjieke term erop plakt, nee, omdat ze uitlegt hoe het komt dat ik me ziek voelt, hoe het opgelost kan worden en welke stap genomen kan worden als het verslechterd.

Misschien werd het verschil bepaald door leeftijd van dokters? De eerste en tevens oudste dokter was een typische figuur die vanuit gaat van eigen verworven wijsheid terwijl jonge dokter eerder een 'schoolse' aanpak had. Zijn andere zaken bepalend. Personaliteit? Sexe?

Als ik later nog eens ziek word, weet ik wie ik zal bellen.

4 reacties:

Anoniem zei

En net daarom dat homeopathie zo'n opgang kent: een homeopaat zal de tijd nemen om een deftige analyse te maken* en zo tot de grond van de problemen komen. Vaak is het genoeg om de oorzaak te benoemen en een glas water te geven om tot resultaten te komen.
Huisartsen die enkel een gewone opleiding "genoten" zijn de echte charlatans in het spel, niet de alternatieve geneesheren die met placebo's mensen gezond maken.
Traditional docters are useless!


(ik wou ipv analyse de medische term gebruiken, maar geen van m'n beide geheugens kon erop komen)

Unknown zei

"Paraniod Andriod, ik buig voor u!"
Niet alleen vanwege uw naam maar ook omdat ik werkelijk iets nieuws heb geleerd van uw reactie. De term homeopathie kende ik dus wel, maar na het lezen van uw reactie ben ik me in gaan verdiepen (gelukkig is er hier geen reet te doen op het werk) en er werd een wereld voor me geopent.

Ik dank u, paraniod andriod!

Anoniem zei

hoe, ik hoopte afgeslagen te worden wegens het feit dat homeopaten water verkopen met geheugen: je dilueert een preparaat zover tot het niet meer te herkennen is van kraantjes water en declareert met fierheid "dit water heeft geheugen, het herrinert zich zijn heilzame kracht"

never underestimate placebo's

(dit gezegd zijnde ben ik heel mijn jeugd naar een homeopaat gegaan en je zien wat er van uitkomt)

Lodi zei

Het hoogste woord is al gevallen namelijk "placebo's", waarbij een 'placebo' m.i. niets anders is dan een marketingterm (bvb. homeopathie) om pillen, zalfjes, individuen (bvb. Jomanda), onderzoeken (...) aan de goedgelovige man/vrouw te brengen.

Offtopic: is G*d hét equivalent van een placebo?

@Scherson: [Interglatic Beasty Boy] ... kwestie van 'op niveau praten'

@he with a paper bag on his head - die eigenlijk ook Marvin the Robot is: als U graag wordt geslagen ken ik nog een dokter die U gratis iets voorschrijft. Roept U maar?