Alumni (1)

Mei. September. December. December? De maanden na het einde van het afstudeerjaar zijn snel gevlogen. Afgestudeerd. Met de ongetwijfeld non-spectaculaire diploma uitreiking van komende week, zal de vraag der vragen in hoge frequentie gesteld worden. De vraag der vragen: "Wat doe je tegenwoordig?" Er zijn verschillende manieren om deze vraag te beantwoorden. ("Goed, met jou?" "Dat ga je toch geen reet aan, mo-fo!" "Soms 'Godfather', meestal 'Wii Sports'. Weet je dat mijn bowling record is verbroken? 1-9-3! Yes sir/ma'am!" ) Maar in realiteit is er maar één manier om deze vraag juist te beantwoorden, namelijk door te vertellen wat voor beroep je doet en bij welke firma. Liefst nog door erbij te zwaaien met vage loonbarema's, maaltijdcheques en de eeuwige maar altijd effectieve doorgroeimogelijkheden.

Ahem! Muziekale onderbreking: Method Man - Step by Step

In mijn klas, de PW groep, zal er ongetwijfeld veel HRM/Personeel medewerkers zitten en anderen die hebben gekozen om door te studeren. In ware traditie zal ik deze trend verbreken. Want met vol trots zal ik vertellen wat mijn beroep is, namelijk. 'Inbound Agent'. Loonbarema's is voor nerds. Doorgroeimogelijkheden? Hoe zeg je in in het Frans; "Ik heb mijn verdomde interne opschuiving gemist vanwege dat vreemde taal?" Trouwens, ik mocht een ander stoelje pakken toen mijn stoeltje in de prullenbak verdween. In tegenstelling tot wat u zal denken, ik doe mijn werk met veel plezier. Niet aleen kan ik rekenen op een half volle rekening die betaalt de rekeningen maar ook op de vertrouwen van mijn werkgever.

Don'chu worry 'bout me! Mijn tijd komt er wel. Onze team bestaat uit toffe, behulpzame en zeer geestige mensen en het is een effectieve bezigheid totdat "vis in de pan" gebakken is. En nee, ik wacht niet totdat de vis effectief in de pan zit.

....

Tot zover deel 1. In deel 2 zal ik terugkomen op de verwachtingpatroon van de buitenwereld. Stay tuned!

4 reacties:

Anoniem zei

Ik heb mijn antwoord al klaar, voor de vraag der domme vragen:

Ik moet nog net 4 maanden sparen en dan leef ik van jouw belastingen. In mijn opleiding heb ik geleerd hoe ik dit kan doen!

Lodi zei

Ik ben na mijn afstuderen direct beginnen werken als recruiter voor een grote multinational, waar ik niet alleen verantwoordelijkheid krijg, in projecten kan werken, maar mezelf ook goed kan ontplooien en ontwikkelen. Iets wat volgens mijn generatie ontzettend belangrijk is. Met andere woorden: ik voldoe aan je geschetste plaatje met het ook op personen die je lastige vragen stellen. Sterker nog, ik word er meer dan goed voor betaald om lastige vragen aan mensen te stellen. En ook al moet ik zo hard werken, dat ik laattijdig verjaardags smsjes stuur (vergeten!!! bloos, ik doe mijn werk met plezier en is dat niet het allerbelangrijkste? Lastig hoor: politiek correct antwoorden op dergelijke verhalen, want ik heb wel hét gevoel dat ik nu buiten de boot val. De traditie doorbreek. Het afgesloten pact tussen ons homies in het midden laat én dat terwijl we precies het tegenovergestelde hadden afgesproken. Toch jongens?

Ps.Brtnd; wat houdt jou bezig de laatste de tijd? (ik ben altijd al ongeduldig geweest)

Bertrand zei

waar ik me bezig hou?
Ik ben ambtenaar, ik werk van 9:30 tot 16:15 (koffiepauzes, rookpauzes, middagpauze en tetteronderbrekingen niet ingerekend) op een dienst waarvan ik na 3 dagen nog steeds niet weet wat ze nu echt doen! (Franz K zou fier op me zijn!)

Anoniem zei

en weet je nu wat ze doen?